tisdag 1 mars 2011

Stockholm 2


Första dagen på huvudkontoret är nu avklarad! Bara några till... Inköpscheferna tar väl hand om mig. VD:n är snäll han också! Jag har faktiskt träffat honom ett par gånger innan! Fräckt^^. Av 11 personer som jobbar där är bara 2 st tjejer! Så är det i de flesta butikerna också, flest killar alltså. Men inte i vår butik, vi har bara en kille och resten tjejer! Kille, 35 år & kortklippt= så ser den typiska personen ut. Sen har vi ju mig också: Tjej, 20 år & mellanlångt hår...

Japp, jag tog taxi dit imorse! För jag visste inte riktigt vart jag skulle men ALDRIG mer! 140:- för 2 km! Det är till att ruinera folk! Men taxichaffisen får skylla sig själv att han inte hade växel när jag ville betala med en 500-lapp. För jag hade bara en 100-lapp, så han fick 110:- av mig. Haha, 30:- rabatt! Framöver blir det tunnelbanan igen! För nu hittar jag!

När jag gick en runda på Sveavägen kom jag till korsningen med Olof Palmes gata. Människor hade lagt blommor och tänt ljus på platsen.

Man har inte så mycket att göra på kvällarna så det blir mest datorn och tv:n... Därför uppdateras bloggen ganska ofta. Jag har också lyssnat igenom de låtarna som nu är klara för finalen i Melodifestivalen och kommit fram till att Brolles är den bästa! Linda Bengtzing och Sanna Nielsen är inte så dåliga de heller. Men vinsten är väl redan Eric Saades? Jo, han är bra han också. Men jag förstår inte varför Sebastians låt inte gick vidare!

Vad finns det mer att säga? Tja, jag har inte sett någon kändis än...

08-hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar