tisdag 22 mars 2011

Dessa färdmedel...

En resa som normalt tar ca 20 min tog idag 1 timme och 55 min. Yes, HEJA tågtrafiken! Ett godståg hade gått sönder på sträckan och då det är enkelspår mellan Hässleholm och Kristianstad fanns det inte mycket att göra. Efter att ha stått stilla en bit innan Attarp fick tåget vända och köra tillbaka till Hässleholm. Sen fick man se vad som hände, förhoppningsvis skulle det komma ersättningsbussar. Tillbaka där jag började missade jag (och alla andra på tåget) precis den vanliga linjebussen vilket betydde att snabbast sätt att ta sig till jobbet skulle bli med ersättningsbuss. Sen blev det en väntan på bussarna... En buss kom, blev full. Andra bussen kom, jag fick plats...Kl.11 var jag framme. Suck.

Ja ja, jag kom hem i tid i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar