söndag 5 augusti 2012

Semestervecka nr 2

Den här veckan inleddes med OS och Fälttävlan i måndags och tisdags. Där kom ju dessutom Sveriges första medalj!
I onsdags åkte Heléne, Annica och jag till Malmö. "Halvareaprisetfynd" och andra "bra att ha saker" införskaffades och Heléne lämnade CV till Naturkompanietbutikerna. Jag skötte det första snacket och sen var det bara för Heléne att lägga in stöten. Man är ju lite av en kändis så det kan ju inte gå fel!:)
Torsdagen spenderades i Ängelholm med Raketforskarna. Vi "brainstormade" idéer till Vänlighetsinvasionen och FM. Några snilleblixtar dök det allt upp! När vi sen skulle åka hem så hade det såklart trillat ner en ledning i Tjörnarp. Så Heléne, Eddie och jag blev ståendes på stationen i Eslöv (Sveriges tråkigaste stad) i två timmar och kom hem tre timmar senare än vad vi hade tänkt.
Fredagen bjöd på vackert väder så tillsammans med Jönssons så åkte Heléne och jag till Åhus. Jag hade ju lovat att hälsa på Rosita om jag kom till Åhus så jag gick bort till henne och pratade i någon timme. Roligt att hon blev så glad!:)
Igår blev det lite tvättat och sen hjälpte vi mamma och pappa att ta in fåren för mönstring. Sen åkte Heléne, Annica och jag till Bosarp och badade med Inger, Anne och Elin. När vi kom tillbaka var det i lagom tid för att ta ut fåren igen. Sen körde vi till stugan där Elin och jag hade bestämt att vi skulle tälta i hennes tält. Heléne, Annica och Anne sov i vårt tält medan Inger sov därinne. Mamma, pappa och Göran körde hem.
Idag packade vi först ihop alla våra saker sen körde vi hem. Tittade på hästhoppningen, starboat och fortsatte att tvätta. Sen kom Inger, Anne och Elin hem till oss så åkte Annica och jag med dem hem till mig så Elin fick spela Wii.
Nu är det ca 55 min kvar av min semester för i år. Jag är nöjd fast det bara blev två veckor i år och vädret kan man inte klaga på heller. Dessutom en vecka full med OS, perfekt!
Åhus 3/8-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar