måndag 13 augusti 2012

En händelserik helg

I fredags fyllde mamma år så jag tog tåget till Sösdala direkt efter jobbet. Kl. 23.18 skulle jag ta tåget tillbaka till Hässleholm tillsammans med mammas faster så Mormor och Morfar skjutsade oss till stationen. När vi kommer dit så har det har hänt en olycka och brandmän var på plats. Senare dök det även upp både ambulanspersonal och polis. En man hade blivit påkörd av tåget och hade mirakulöst nog "bara" fått ena benet avkapat av tåget. Så där blev vi ståendes och man visste inte när tågen skulle börja köra igen. Jag ringde mamma som fick rycka ut som taxi. På Norra Skånes hemsida stod det sen att det var en 44-årig man som hade fått en benfraktur. Ja, det kan man ju kalla det när hela benet var av och brandmännen fick hämta foten lite längre ner på perrongen...

Lördag betydde jobb igen, fast det var faktiskt några veckor sen jag faktiskt jobbade en lördag. Den här lördagen var väldigt lugn och det resulterar i att det blir ganska tråkigt att jobba. Det finns inte så mycket att göra på lördagar förutom att ta hand om kunderna. Sen hann jag bara vara hemma i 40 minuter innan jag tog tåget till Sösdala. Fick ett sms av Inger att mina systrar var där så jag fick också komma ifall jag ville.

Igår, förmiddag, var det dags för den omdiskuterade orienteringstävlingen som skulle äga rum på våra marker. Ca 600 startande orienterare med familjer fick plats med sina bilar och ryggsäckar med inbyggd pall. Det fanns även en liten shop, kiosk, toaletter och duschtält m.m. Mycket folk på en plats där det mest har varit Heléne, Annica och jag som har åkt pulka. Backen fungerade nu mycket bra som läktare och man fick bra syn över målgången.

Lite orienterare.
Wilma på orienteringstävling.
En hel del bilar...
eftermiddagen var det dags för OS-finalen i handboll som vi ju tyvärr förlorade men ett silver är ju också väldigt bra! Kl. 22 började sen själva OS-avslutningen och vilka dök upp där om inte SPICE GIRLS! Heléne och jag blev ganska nostalgiska och tänkte på när vi var yngre! Vi brukade uppträda som Spice Girls hemma hos Farmor och Farfar med våra kusiner, Jessica och Fanny. Jag var alltid Baby Spice, Emma. Ja, Annica blev väl kanske också lite nostalgisk men det var mer "- Louise och jag fick ju aldrig vara med för att vi var för små":)

Idag har jag jobbat, som vanligt. Vår REA börjar imorgon så vi har haft väldigt mycket att göra idag och inte har vi hunnit färdigt heller så vi får börja jobba tidigare så vi förhoppningsvis är färdiga till kl. 10 imorgon.

Vad tycks om min nya header? Annica har gjort den och jag stod till tjänst med bilderna!

3 kommentarer:

  1. Supersnygg header!!!

    Så läskigt det där med "benfrakturen", brrr...

    Häftigt att era marker nyttjas till sådana evenemang, lagom med bilar ;-)

    Haha, ja de där Spice Girls-minnena är roliga att tänka tillbaka på. Det var på den tiden man var ung...

    SvaraRadera
  2. TACK!

    Ung? Jag är fortfarande ung! Är inte du det?:)

    SvaraRadera
  3. Du ja! Men med mig är det värre ställt...

    SvaraRadera