torsdag 16 augusti 2012

Jag blir så trött...

...på folk som inte kan uppföra sig!

Har haft människor i butiken idag som man bara blir SÅ irriterad på! Först ringer man och beter som en idiot. Vem vågar säga "j*vla k*k" till mig i telefon, va? Bara för att vi inte hade rätt storlek på kängorna hemma (47) utan bara "bebisstorlekar". Dessutom var det fel på allt jag sa! Vem vet bäst om kängor, han eller jag? Bara för att jag är tjej så är jag definitivt inte sämre på mitt jobb än mina manliga kollegor! Jag kan faktiskt mer om (vildsvins)jakt än de andra på mitt jobb! Ja, det var det som kängorna skulle användas till. Sen har personen i fråga mage att försöka "läxa upp" mig när han väl är i butiken! JAG vet väl för f*n hur ett par kängor ser ut och JAG vet hur man mäter höjden på skaftet! Så det så...

2 kommentarer:

  1. Idioter finns det gott om. Skaka av dig dagens tråkigheter och gå vidare. På gubbadagiset Clas Ohlson fick man ofta nedvärderande blickar och kommentarer som kvinnligt butiksbiträde.Då var det extra kul att jävlas och briljera lite extra med lite svårare termer. Hehe.
    Du är duktig, Maria, låt inte någon mansgris få dig att tro något annat!

    SvaraRadera
  2. Tack, Jessica!
    Jag har lärt mig att låta sådana kommentarer m.m. bara rinna av en som vatten. Jag brukar beklaga mig lite för min kollega, Jacob och sen är jag på G igen. Visst, har man haft kunder som man bara vill strypa tidigare men det här var första gången som någon använde könsord för att han inte var nöjd. Onödigt och något man inte gör, tycker jag!
    Ibland är det faktiskt likadant på Naturkompaniet och känslan av att motbevisa, oftast gamla gubbar, ger energi och man blir stolt över sig själv!

    SvaraRadera