tisdag 29 november 2011

Borta bra men hemma bäst!

Vad har hänt sen sist då? Jo, jag är hemma igen!

Jag hade egentligen tänkt åka hem i söndags efter att ha stängt butiken men det gick inte. P.g.a. stormen så var alla tåg inställda. Därför fick jag ringa till Viola och fråga om jag fick sova över där en natt (vilket jag såklart fick). När jag kommer dit efter jobbet möts jag av en glad liten kille som direkt ville lägga pussel, den här gången var Viktor inte alls blyg. Tvärtom! Han hade till och med frågat Viola: "Farmor, tror du att Maria har saknat mig?" Därför skulle han såklart vara hos Farmor och Farfar när jag kom. Vilken söt kille han är!

Så efter att ha tillbringat en natt till i STORMIGA Halmstad kunde jag åka hem igår men det gick fortfarande inga tåg. Men eftersom jag hade en biljett till SJ:s X2000 så hade man det lite bättre ställt än de som skulle åka med Öresundstågen. Jag fick åka taxi hela vägen till Hässleholm (tillsammans med Maria från jobbet som skulle till sitt andra jobb).

Så kom man hem till sin egna lägenhet till sist. Satte upp lite julsaker och åkte sen till Horröd för att träffa la familia.

Idag har jag varit tillbaka på jobbet i Kristianstad and I love it!

Nu är allt som vanligt igen och jag måste handla mat...

Dagens "to do": Packa upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar