söndag 20 november 2011

Halvvägs

Då har man avverkat halva tiden av veckorna i Halmstad. Den här veckan har gått snabbt och jag hoppas att nästa också gör det. Jag känner egentligen att en vecka hade räckt, jag trivs bra i den här butiken och att jobba med Maria(2) är roligt, men. Det är inte samma som att vara i Kristianstad, hemma. Det är inte heller detsamma att bo i någon annans lägenhet, man känner inte sig lika fri som hemma i sin egen.

Den här helgen har i alla fall varit trevlig. Jobbade igår till kl.16, men inget folk på stan. Tråkigt väder och helgen precis innan löning gjorde det ganska så dött men, men vi hann städa lite på lagret i alla fall. Efter jobbet hämtade Viola, Thomas och Viktor mig och vi körde hem till Nisse. De bjöds på smörgåstårta och blåbärspaj och efter det lite chips och godis. Viktor var lite blyg i början men sen släppte det och vi la pussel och lekte med bilar. Jag sov över där och det skulle Viktor också göra och idag fortsatte vi att lägga pussel och leka med bilar. Jag måste säga att han är en klok, förståndig och härlig fyraåring!

Nu på eftermiddagen hade Jacob vägarna förbi så vi tog en fika på Robert's Coffee. Fick lite uppdateringar om vad som händer nere i Kristianstad. Tydligen är Rosita och Gienny väldigt rädda för att jag tänker stanna här i Halmstad, men de kan vara lugna, det kommer jag inte att göra. Jag kommer tillbaka för så lätt blir de inte av med mig. Samtidigt vet jag att Göran och Maria(1) gärna vill ha mig här men Kristianstad är nr 1.

Imorgon är det på'et igen! Slutspurten, för sen vill jag HEM!



På väg till jobbet!



Dagens citat: "Aldrig i livet!"

1 kommentar:

  1. Hej! den började inge vidare, fortsatte dock bättre. men jobbar min första dag på riktigt på söndag ute på Väla, är så nervös så jag inte vet vad jag ska ta vägen. skulle vilja lagt beslag på dig en heldag och bara disskutera Naturkompaniet!klasrt vi måste ses snart, du är snart klar i Halmstad va? klart

    SvaraRadera