torsdag 14 april 2011

Jag vill hjälpa.

En sak som jag har funderat på länge är att bli blodgivare.

När TV4 nu har en kampanj så är jag säker på att detta är något som jag ska göra. Så jag ska åka till sjukhuset och göra en hälsoundersökning (kanske inte idag men..) och ca 4 veckor efter det får man reda på om man kan ge blod eller inte. Alla mellan 18-60 år kan pröva att ge blod men det är inte alla som är tillräckligt "friska" för att kunna vara blodgivare.

Det är många sjukdomar idag som behöver hjälp med extra blod. Inte minst cancer, man måste få nytt blod för klara av cellgifterna. Även vid olyckor och operationer behövs det mycket blod.
Jag hoppas att jag kommer att kunna ge blod, jag vill hjälpa.

Dagens: "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något"

3 kommentarer:

  1. Det är en mycket bra ide! Duktiga Maria!!
    Jag har varit blodgivare i snart tio år och det känns lika bra varenda gång man varit där och "dragit sitt strå till stacken"!

    SvaraRadera
  2. Jag ville också..men de sa att jag var för smal.. så kan det gå när man hade tänkt rädda världen :S

    SvaraRadera
  3. Jessica: Jag visste inte att du var blodgivare!
    Fanny: Typiskt, du får försöka rädda världen på något annat sätt:)

    SvaraRadera