onsdag 21 mars 2012

Min onsdag

Idag tog jag tåget till Helsingborg för att träffa Dessi. Sen åkte vi till IKEA för att uträtta lite ärenden. Såklart stod det köttbullar på menyn men vi blev lite besvikna att de inte hade någon potatismos idag så vi fick nöja oss med vanlig potatis. Efter att sen ha släpat runt på otympliga (dock inte tunga) saker så ser vi att vid kassorna ligger exakt samma saker. Ganska irriterande, typ.

Efter att sen ha jagat parkeringsplats genom halva stan så satte vi oss i solen vid havet och gjorde ingenting.

Sen tog jag tåget till Kristianstad för att vi tydligen (ingen hade berättat det för mig förrän i morse) skulle ha clinique med Arc'teryx. För er som inte vet (det finns folk där ute som inte vet, det vet jag) så är en clinique när företagen kommer och hälsar på, berättar om sina produkter och visar lite nyheter. Ibland är säljarna så snälla att man får någonting av dem och just nu ångrar jag inte att jag åkte till jobbet ikväll på min lediga dag. Jag fick en ny softshell-jacka!

Och eftersom alla snackar om hur mycket de kommer att få tillbaka på skatten var jag tvungen att logga in på Skatteverket för att kolla, jag med. Om jag gjorde rätt så ska jag inte alls få tillbaka något i år (precis som förra året) utan istället betala 345:-. Fast förra året var det egentligen en högre summa som jag skulle betala tillbaka men då lyckades jag att göra avdrag för resor till och från jobbet och fick pengar tillbaka istället. Jag hoppas på att det går i år också, dessutom jobbade jag ju borta i två veckor i vintras som jag borde kunna dra av. Ja, det blir nog bra med det.

Dagens tåg: Pågatåg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar