fredag 3 februari 2012

Våga vägra Kaffe

Min kära kollega försöker varje dag att få mig till att dricka kaffe, vilket inte lyckas! Idag hade han läst en artikel i Utemagasinet där det stod typ: "Kvinnor som inte dricker kaffe löper större risk att drabbas av bröstcancer. Man kan även lättare få Alzeimers, Parkinsons och Diabetes typ 2. Om man var överviktig var det också bra att dricka kaffe som innehåller ämnen som binder ihop fett". Så det är tydligen jättebra att dricka kaffe, men jag tar risken och vågar avstå!

Som av en händelse var det precis Gevalia-reklam på TV.

3 kommentarer:

  1. Aj då. Jag dricker inte heller kaffe. Uärk! Tur man kränger chokladbollar, så får man i sig kaffe på det sättet istället. :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig! De ca 4 matskedarna som man får i sig är fullt tillräckligt!:)

    SvaraRadera