tisdag 24 maj 2011

Usch, för avundsjuka människor!

Jag älskar mitt jobb! Men just nu trivs jag inte alls där.

Jag blir förföljd, påhoppad, får snäsiga kommentarer, tillsägelser o.s.v. av en person som egentligen inte har något alls att säga till om, men som är väldigt avundsjuk på mig. Det är skönt att ha cheferna och alla andra kollegor på min sida! Så som tur är kommer det inte alltid att vara så... Jag får stå ut någon månad till.

Jag kände mig lite "ful" för att jag gick till Rosita och berättade hur jag känner det på jobbet just nu. Men jag fick till svar: "Du ska bara veta hur många gånger som "NN" har pratat med mig och har sagt bl.a. att du och "J" gaddar ihop er mot henne". Det har Rosita aldrig berättat för oss så då förstår man ju att hon vet att vi inte gör det. Då tänkte jag: "Fy f*n för falska människor!" Jag fick en kram och "Jag hoppas inte du tar det åt dig, för det ska du INTE"

Dagens: "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"

1 kommentar:

  1. Personen jag har en konflikt med är även det en kollega, vi sitter i samma båt du och jag -jag känner igen mig väldigt väl i det du skriver.

    Hoppas det reder ut sig snabbt för dig, inte kul att ha det sådär på jobbet.

    Stor kram!

    SvaraRadera