söndag 29 maj 2011

28 maj-11

Leverantörsdag i Tivoliparken!

Det visades tält, liggunderlag, ryggsäckar och kängor. Man kunde provsmaka frystorkad mat, titta på fåglar i kikare och ta en tur med kajaken. I butiken fick vi experthjälp med kängor och skor vilket underlättade för oss i personalen som gjorde att vi kunde koncentrera oss på att sälja allt annat.

Kl. 16 stängde vi och åkte hem till Gienny och Magnus för grillning. Alla leverantörer var bjudna men bara två st dök upp. Vi hade det mycket trevligt ändå. Det blev kubb, kasta gris, sällskapsspel m.m. Emma och jag var riktigt grymma på Pictionary! Helena, "lilla" My och jag visade dessutom upp en mycket fin balettdans.

Sen gick värdfolket och lade sig och kvar satt fem personer. Vi bestämde oss för att ta en taxi in mot centrum men när den tidigast kunde komma om 40 min tyckte vi det var lika bra att gå. 2 av 5 personer var över 30 år och bestämde att vi skulle till Teaterbaren. Men just denna kvällen var det 30+. Så vi andra tänkte: Vi kommer aldrig in. Men det gjorde vi. Det är bra att ha en säljare med sig. Hon betalade allt.

Eftersom vi hade planerat in ett DS-möte kl. 10 idag så siktade jag in mig på det näst sista tåget i fall jag skulle missa det.

Mycket rolig dag+kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar