onsdag 11 maj 2011

Fenix Friluftsdagar 2011

Söndag: X2000 mot Stockholm och buss vidare till Örnsköldsvik. Tält slogs upp och mat serverades. Därefter delades testutrustningen ut:
1. Dagsryggsäck
2. Softshelljacka
3. Fleecejacka
4. Skor
5. Vantar
6. Kikare
7. Pannlampa
(Värde 7000:-)

God Natt!

Måndag: Tidig morgon med frukost. Efter det visning av butiken i Ö-vik, Fjällrävens reklamations-/orderavdelning samt Fenix ekonomiavdelning. Sen vidare till Fjällräven Center (tidigare Swedbank Arena) för lunch och eftermiddagens aktivitet: föreläsningar om motivation, bra sälj, Naturkompaniet i siffror/statistik m.m. Snabb dusch och middag. Buss ut till Skuleskogens Nationalpark, vandring ca en timme för att komma till nästa natts lägerplats. "Nattamad" bestående av kolbullar och korv med bröd.

Good Night!

Tisdag: Tidig morgon igen med frukost. Clinicsstationer för interna varumärken (Fjällräven, Primus, Tierra, Hanwag & Brunton) Vandra tillbaka till bussarna för att åka till Höga Kusten. Där var det dags för "Via Ferrata" = klättring 250 meter uppför Skuleberget. Med hjälp av sele, säkerhetslina, hjälm, karbinhakar och vajer tog vi oss upp. Höjdrädd är jag men viljan och envisheten är starkare så upp skulle jag. Annars kunde man gå en stig upp men INTE jag. 50 minuter senare var Maria och jag uppe och en "High Five" senare var vi väldigt stolta. Snälla som vi var så satte vi upp tälten och blåste upp liggunderlag fram till våra kollegor var uppe. Kvällen avslutades med (dålig) underhållning och middag. God dessert serverades också! Kl. 1 fick sovsäcken besök och då höll solen på att gå upp igen. Redan nu blir det inte riktigt mörkt i Norrland.

Bonne Nuit!

Onsdag: Upp ännu tidigare för frukost. Allt skulle packas ner för sista gången och åka ner med skidliften. Själv fick man gå ner... Sen in i "snabb-bussen" för hemfärd mot Stockholm. Vi stannade till i Sundsvall för lunch och besök i NK-btuiken. Den mesta tiden av resan ägnade jag mig annars åt att sova och den vakna tiden räknade jag på om vi skulle hinna med tåget från Stockholm. När vi närmade oss kom jag fram till att "JA, vi hinner!". Men sen började köerna in mot stan och jag bara tänkte "NEEEEJ, vi är ju så nära!". Till slut rör allt på sig och kommer närmare stationen. Vår bussledare, butikscoach Philip beordrade alla andra på bussen att hjälpa oss att få tag på vår packning och kolla vilken perrongen tåget skulle avgå ifrån och... VI HANN! Tågresan hem gick ganska snabbt, jag var övertrött och det var min kollega också, hahaha!

Dagens: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar