tisdag 8 februari 2011

Gör vardagen till ett äventyr!

Det blåste tydligen förra natten...Ja, jag märkte också det. Tänkte därför ta bussen till jobbet idag för man kan inte lita på tågen i sådant väder. Dock var jag inte ensam om att ha insett att tågen var inställda. Efter att ha fastnat i hissen ner från lägenheten och fått stå över tre smockfulla bussar fick även jag plats. Yes, jag hann till jobbet i tid...Suck

Men man ska ju ta sig hem också...Går 5 min tidigare för att hinna med en tidigare ersättningsbuss. Man tror ju att de ska avgå på samma tid som tågen i vanliga fall gör. Men, nej! Bussarna till Hässleholm hade gått 10 min tidigare. Men tåget kl. 18.30 ska gå står det på skärmen. VISST! Jaja, det var väl bara att sätta sig på tåget och hoppas på det bästa. Fem i halv ropar någon i högtalarna att tåget är inställt. Som tur var hörde någon person det som satt i samma vagn som jag så ut ur tåget igen och vänta på en ny buss. Men alla bussarna går till KARLSKRONA! Varför vill man ens åka dit? Det var det inte så många som skulle heller så de packade ihop två bussar med resenärer till Karlskrona till en buss och den andra körde tillbaka till HÄSSLEHOLM! Jippi!

Sen finns det de människor som inte har någon som helst förståelse för att sådant här faktiskt inträffar då och då. Om ledningen ligger nere i Vinslöv kan tågen inte komma till Hässleholm, Smarthead! Det hjälper då inte att svära och skälla på busschauffören! Han kör ju dit han har blivit tillsagd att köra. Möjligtvis kan man bli irriterad på Skånetrafiken som säkert skulle kunna sätta in fler bussar och ge bättre information. Eller så kan vi ju skylla på Gudrun? Per? Eller vad stormen nu heter???

Nu är man hemma i alla fall! Lyckades utnyttja en liten stund av tvättiden åtminstonde. Men som tur var fanns det en ledig tid imorgon förmiddag också:)

Som sagt så är det ju en dag imorgon också...Med jobb och dessutom SKA jag ta mig dit! Naturkompaniets slogan är: "Gör vardagen till ett äventyr" Tjiiiiihoooooo, vilka äventyr man får vara med om i Skåne;)

Vi höööörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar