måndag 8 april 2013

En konstig känsla och lite shopping

Igår körde Heléne, Annica och jag till Center Syd. Jag kan inte komma ihåg när jag var där senast. När vi var yngre och hälsade på Marit körde vi dit nästan varje gång. Det var alltid lika roligt att åka till ett köpcentrum för det fanns inte här uppe hos oss. Men man kände inte alls igen sig, t.ex. var de speciella stolarna på McDonalds borta!
 
När vi kom fram till Hofterup och skulle svänga vänster mot Löddeköpinge kändes det väldigt konstigt att titta på ortnamnsskylten. Här var vi och vi skulle inte svänga mot "det rosa huset".
 
Igår köpte jag något som jag aldrig har ägt innan: högklackade pumps! Nu måste jag öva på att gå i dem! Det blev även ett par byxor, en tröja, örhängen och en födelsedagspresent från Annica.
 
När vi var klara på Center Syd körde vi till Hofterups kyrka och hälsade på Marit. 
 
Sista anhalten var City Gross i Höör och där dök helt plötsligt familjen Jönsson upp!
 

2 kommentarer:

  1. Alltid lika sorgligt att vara i och omkring Hofterup, det är så starkt förknippat med Marit.

    Hon blev i alla fall garanterat jätteglad över ert besök :)

    Nästa gång ni är i trakterna får ni gärna hojta till, är vi hemma så hade det varit kul att ses.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju tyvärr så... Det hoppas vi också!

    Absolut! Nästa gång hör vi av oss!:)

    Kram!

    SvaraRadera