måndag 19 november 2012

Akut eller inte?

Lite nya filmer och spel!
Jag har även den senaste veckan spenderat pengar på vårdcentralen, medicin och kosttillskott. Idag fick jag dessutom frågan om att gå med i Apotekets kundklubb. Varför inte liksom? Medicin är dyra grejor.

Jag har även fått den erfarenheten att det är inte lönt att åka till aktuen ifall du inte är dödssjuk. Är man sen dödssjuk och hamnar på aktuen så får man ändå sitta ner och vänta, som vem som helst. Den erfarenheten har jag sedan tidigare (dock inte gällande mig själv). Så visst är vår sjukvård fantastisk, men vem är akuten egentligen till för?

I helgen var det en kille från Sösdala som hoppade framför tåget. Varför är det så orättvist att de som inte vill leva längre kan ordna det så lätt? Medan de som fortfarande vill leva, får en obotlig sjukdom och inte har något val än att inse att livet tar slut fortare än man hade kunnat tro? Den erfarenheten har jag också, tyvärr.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar