lördag 5 maj 2012

Fenix Retail Training 2012

Då har man ytterligare en utbildning i bagaget!

I tisdags tog jag nattåget upp till Stockholm tillsammans med två personer från butikerna i Malmö. Kl. 06.30 var vi framme och begav oss till huvudkontoret. Sedan dess har det varit fullspäckat schema i tre dagar med en massa information både på Naturkompaniets huvudkontor och Fenix Outdoors kontor i Solna. Lite praktisk utbildning fick vi också utanför Nykvarn med Fenix testperson Johan Skullman. Kl. 16.14 igår gick tåget hem.

För er som inte vad vad Fenix Outdoor innebär så kan jag berätta att Naturkompaniet, Partioaitta (Finland), Fjällräven, Hanwag, Tierra, Brunton och Primus tillsammans bildar just bolaget Fenix Outdoor, och tillsammans har företagen 568 års friluftserfarenhet!

Färdigpackad Kajka

Fenix i Solna

Clinic med Johan Skullman
 

Diplom med underskrift av Hoffman
(och tilläggas kan ju att jag var den enda deltagaren som han kramade för vi kände ju varandra sedan tidigare)

När jag kom till jobbet idag hittade jag mitt nya Fjällräven-tält på kontoret, jippi! Väntar bara på mina Primus-kök också!
Akka Endurance 2

Dagens ordspråk: När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig. //Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar