tisdag 8 maj 2012

Årets butikskedja

Igår kväll vann Naturkompaniet priset "Året butikskedja" på handelsgalan Retail Awards 2012. Priset delas ut av Svensk Handel och tidningen/sajten Dagens handel. Juryns motivering: På en konkurrensutsatt marknad har Årets butikskedja hittat sin nisch och sin kundkrets. Med ett väl utvalt sortiment och en hög servicenivå har man skapat en kedja med bra försäljningsökningar och god lönsamhet. Plus i kanten får årets vinnare för sina satsningar på miljöfrågor, sin närvaro i sociala medier och den inspirerande kundtidningen.


Källa: Naturkompaniets Facebook

2 kommentarer:

  1. Så kul!
    Peter köpte häromdagen en jacka från Naturkompaniet (via Internet). En svart Tierra.
    Många plagg i hans garderob kommer från just Naturkompaniet. Det kostar en del att handla där, men det jämnar ut sig då kvalitén är så hög!

    SvaraRadera
  2. Man känner ju sig lite stolt att jobba på Sveriges bästa butikskedja!

    Tierra är ett av mina favoritmärken!

    Ja, kvalitet varar ju längst i längden...

    SvaraRadera