tisdag 17 april 2012

Bara döda fiskar följer strömmen!

Man hör ofta hur människor säger "Jag måste verkligen börja träna!" men jag har länge funderat på att göra helt tvärtom, att sluta träna. Jag tycker helt enkelt inte att det är roligt att gå på gym längre och idag bestämde jag mig, nu har jag sagt upp mitt medlemskap.

Jag känner nästan en liten lättnad att "slippa" känna sig tvungen att behöva gå till gymmet när man har kommit hem från jobbet. På tåget hem ikväll hörde jag två tjejer/damer diskutera träning, de avgjorde mina funderingar. Det ska vara roligt att röra på sig och bara de små aktiviteterna man gör i vardagen resulterar i lite nytta. Det är t.ex. inte många minuter som jag sitter still på mitt jobb och det blir en hel del lyft med kartonger o.s.v.

Men någon soffpotatis tänker jag inte bli ändå för nu ska jag köpa mig ett par inlines och stavar sen blir det att åka av!
Dagens överraskning: Jag ska tydligen på utbildning i Stockholm igen men det har chefen missat att berätta, haha!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar